vara

vineri, 2 iulie 2010

Am citit ieri, cutreierînd blogosfera din blogrollul celălalt:) o aşa POVESTE minunată în simplitatea ei, încît am rămas minute în şir citind-o şi recitind-o.
I-am cerut permisiunea MONICĂI, şi ea mi-a dat-o, de a o prelua pentru voi.
Povestea e întregită de tabloul minunat al MIRELEI cu cei trei copaci care mi-au încîntat sufletul toamna trecută şi la care mi-a fugit gîndul instantaneu:) după ce am citit minunăţia asta:



Erau cândva trei copaci.

Şi fiecare când s-a născut şi-a pus o dorinţă.


Unul şi-a dorit ca atunci când va creşte mare să fie tăiat ca să fie de folos oamenilor în casele lor.

Cel de al doilea a avut mai multe pretenţii. El a acceptat să fie tăiat dar numai pentru a sluji regilor. El şi-a dorit ca din lemnul lui să se facă un vapor regal.

Ţelul celui de al treilea a fost şi mai egoist:el nu şi-a dorit deloc să fie tăiat pentru a fi de folos oamenilor. El a vrut doar să ajungă cel mai înalt copac din lume şi toată lumea să privească spre el.
Fiecarui copac dorinţa i s-a împlinit cu totul altfel decât s-ar fi aşteptat el.

Primul a fost tăiat, dar oamenii nu l-au luat în casă, ci au făcut din el o iesle pentru animale.


În staulul acela însă s-a refugiat o femeie ce trebuia să nască. Şi o lume intreagă a auzit de ieslea în care ea şi-a pus copilul.

Al doilea copac a fost şi el tăiat, dar lemnul lui nu a fost atât de valoros încât să se facă un vapor regesc. L-au luat nişte pescari să facă din el o barcă. Numai că în barca aceea, într-o zi a venit un tânăr să-şi ţină predica. Şi o lume întreagă a auzit de barca din care a vorbit El.
Cel de al treilea copac a crescut într-adevar înalt. Dar tocmai pentru aceea oamenii l-au tăiat.

L-au tăiat şi au făcut o cruce pe care a fost spânzurat un Om.

Şi spre crucea aceea a privit de- atunci o lume intreagă.



Şi... vine sîmbăta şi duminica aşa încît vă mai trimit şi la alte POVEŞTI pe blogurile lor:):
- VIC- unde JURIUL COZILOR DE MÎTZE DELIBEREAZĂ:)
şi
- TETRIS- unde vă puteţi amuza cu povestea unor pisi haioase:)

Să aveţi zile pline de mult SOARE că de-alea ploioase... brrr...
hammmm şi hammm
şi, normal;):) miaoooooooooooooo

16 comentarii:

  1. Foarte frumoasa povestea dar si dureroasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. mie mi-A părut LUMINOS de frumoasă:)
    mă bucur că ţi-a plăcut

    RăspundețiȘtergere
  3. O,Doamne,ce m-a impresionat!Si tabloul asta este pe peretele meu :)
    Multumesc CELLA,multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  4. şi NOI:)
    MULŢUMIM!, draga mea:)

    RăspundețiȘtergere
  5. p.s.- ELISA:)
    citeşte şi Legenda Trandafirilor, erau acolo TRANDAFIRII pe care ţi-i promisesem la tine pe blog, răspuns la "autoprovocarea" mea, eu mie îmi m :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. mda, citeva minute de liniste.
    ce calda e citeodata linistea si cit dar trebuie sa ai sa aduni 2 lucruri frumoase si sa faci un al treilea, o minunatie.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ah, Cella o poveste minunată! Luminoasă, aşa cum ai spus. :)
    Vă îmbrăţişăm pe toţi, cititori de poveşti, lătrători, miunător şi... pogoniceşti creaturi! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. vă mulţumim cu şi din tot sufletul şi sufleţelele noastre VIC şi MISSOURI, noi toţi suntem maaarrriii amatori de poveşti:)
    dacă vă plac şi vouă la fel promit că o să mai aduc măcar o dată într-o săptămînă cîte una.
    vrem să vă placă la noi şi noi să auzim împreună cît mai multe poveşti frumoase.
    e atîta tristeţe prin "lucruri" că e obligatoriu să adunăm cît mai multe "rezerve" de LUMINĂ!

    RăspundețiȘtergere
  9. Frumoasa povestea celor trei copaci si ma intereseaza si trimiterile interesante, uite, eu nu stiu cine e tetris, merg sa vad! Si copacii, azi toamna lumea INCA mai cumpara tablouri! pa!

    RăspundețiȘtergere
  10. nici eu nu prea ştiu, Mirela, dar era recomandarea de la VIC aşa încît am toată încrederea. şi mai e şi membru/ă al/a juriului codiţelor de pisi. şi povestioara de-acolo mi-a plăcut. şi...:)
    sunt încîntată că lumea cumpără tablouri dar mi-aş dori să o facă pentru suflet, aşa cum sunt convinsă că a făcut-o Elisa, şi nu ca investiţie egoistă "se află în colecţie particulară, inaccesibilă publicului"
    da' ce mă bag io, o diletantă şi o idealistă, în ciorba "băieţilor, actuali, deştepţi şi barosanobani":(
    cum zici tu, noi să fim sănătoşi! dah:(
    zi minunată drago:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce frunoasa poveste!Mai vrem sa ne spui!Mai ales ca azi intram in week-end si-o sa fim toti acasa cu Tano,Capi si Snejinku!

    RăspundețiȘtergere
  12. vouă, oricum, vă tot spun:)
    aici spunem doar una într-o săptămînă să nu se plictisească prietenii noştri de noi şi să creadă că doar în poveşti o ţinem:)
    noi ne mai şi jucăm şi facem şi multe altele;)
    năzbîtioşilor!!!:))))

    RăspundețiȘtergere
  13. @Corina- în ce cuvinte puţine şi adevărate pot spune poveştile "lucruri", sunt minunate:)

    RăspundețiȘtergere
  14. Imi amintesc ca am mai citit povestea asta pe care am uitat-o.Iti multumesc ca ne-ai adus-o impreuna cu pictura Mirelei.
    Un weekend minunat!Sa auzim de bine!

    RăspundețiȘtergere
  15. la fel şi ţie, Gabi, am să caut şi la tine poveşti
    într-o vreme scriai unele tare frumoase:)

    RăspundețiȘtergere