vara

joi, 19 august 2010

ce sunt OAMENII...( lângă) PIETRE ?

Îmi vine din ce în ce mai greu, vreau da' nu depinde exclusiv de mine, să păstrez echilibrul, destul de tot mai fragil, între "lumea d-afar' şi LUMEA dinlăuntrul
întâmplărilor neântâmplătoare"...
Viaţa?
...
... "e greu"
Să pari că nu-ţi pasă, că toate-s "la locul lor"... şi nu-s...
Uite... până şi PIETRELE... NU MĂ LASĂ...
pleacă...

Există UN LOC, nu ştim poate or fi şi altele că... ce puţin ştim noi despre noi necum despre "lumea în care trăim (?)" , numit Death Valley unde se petrece un fenomen inexplicabil, de ce nu mă mir, care constituie subiect/obiect de continuă cercetare:
pietrele "zonei"/ din zona respectivă, numite "pietre migratoare" se plimbă liniştite alunecând de-a lungul şi de-a latul unei văi care nu are nicio înclinaţie lăsând în urma lor întrebări fără de răspuns şi ... cărări ...


"Numit şi fenomenul pietrelor navigatoare, acesta este un fenomen geologic întâlnit în preajma plajei Racetrack din Death Valley, California - SUA. Forţele din spatele acestor mişcări au rămas necunoscute până azi, deşi au fost studiate încă din 1948, deşi au avut loc unele speculaţii în privinţa originii mşcărilor.

Unele pietre călătoresc câte cinci ani la rând, altele doar câte trei. Totuşi, viteza cu care acestea se mişcă nu este cunoscută deoarece nimeni nu a fost martor al acestor mişcari."



Eu cred că un om este ceea ce îşi aduce aminte
despre sine însuşi. Bunăoară, eu mă consider pe
mine ceea ce îmi aduc aminte că sunt. De asta
uneori oamenii sunt în aparenţă schimbători sau au
umori diferite.
De fiecare dată îţi aduci aminte alte lucruri despre
tine însuţi.


... gând de nechită mă însoţeşte
prin pietre





Numit şi fenomenul pietrelor navigatoare, acesta este un fenomen geologic întâlnit in preajma plajei Racetrack din Death Valley, California - SUA. Forţele din spatele acestor mişcări au ramas necunoscute până azi, deşi au fost studiate încă din 1948, deşi au avut loc unele speculaţii î n privinţa originii mşcărilor.



Ceea ce este mai interesant e faptul că pietrele se mişcă în toate direcţiile posibile, lăsând în urmă lungi urme ale trecerii lor, sub forma unor şanţuri imprimate în pământul moale. Unele pietre călătoresc câte cinci ani la rând, altele doar câte trei. Totuşi, viteza cu care acestea se mişcă nu este cunoscută deoarece nimeni nu a fost martor al acestor mişcări. Cercetatorii observă pur şi simplu faptul că o piatră nu mai este unde era cu puţin timp în urmă.



Uneori pietrele se rostogolesc expunându-şi alte părţi vederii, deşi majoritatea alunecă pe aceeaşi parte tot timpul. În plus, aceste pietre pot să îşi schimbe brusc direcţia, lăsând urme cu adevarat stranii. Ele pot vira spre stânga sau spre dreapta sau pot chiar să se întoarcă spre locul de origine."
Am citit, cu ceva vreme în urmă, POVESTEA lor
aici
aici
aici
şi nu mi le-am (MAI) putut scoate din minte. am tot vrut să scriu despre ele dar parcă nu m-au lăsat. ciudat ? nu cred... doar, încă, neexplicat...
... îmi pare că am afinităţi, multe şi minunate uneori, cu ELE
alteori nu
uneori, tot mai des :( , le simt "în mine" şi "în afara mea" sunt cumva parte din ele şi ele din mine...
... mă mişc?, simt?, sunt?...
"oameni de ştiinţă" îmi pot explica "sindromul pietrei demine migratoare"?
Vă las vouă "faptul ăsta divers" ... să-l amănunţiţi. Eu le-aş freca bucuros între ele să scoată, poate, scântei aprinzând foc purificator. Mi le-aş aduna să-mi spună, de vor, povestea nemişcării lor umblătoare...

18 comentarii:

  1. Sufletul ca si piatra...nu i se vede miscarea,doar pozitia.Restul e mister!

    RăspundețiȘtergere
  2. cu "sufletu'" am, meree, "o problemă". în rest ... pot zice c-"o duc bine" :(

    RăspundețiȘtergere
  3. Fenomenul imi aminteste de soseaua pe care masinile merg singure.
    O explicatie trebuie sa fie pentru fenomenul pietrelor, intotdeauna exista explicatii pentru orice.
    Cred ca simti ca faci parte din acest fenomen, e si normal ca un om sensibil ca tine sa se simta o piatra/roca miscatoare.Inseamna ca esti vie inca.

    RăspundețiȘtergere
  4. şi eu care credeam că mi-am murit demult...

    chiar vreau să cred că nu există explicaţii pentru orice, nu-mi "lua asta" că abia atunci "am murit":)

    RăspundețiȘtergere
  5. titlul mi-a atras atentia in mod special....si postarea m-a impresionat....foarte interesant punctul tau de vedere :)

    RăspundețiȘtergere
  6. merci, frumuseţe de om, p.m.v. e mai gumilastic:) da nu-mi "permit" aici. poate pe blogul celălalt cândva;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Pe masura ce timpul patrunde in noi cunoasterea este tot mai dificila,informatia tot mai multa iar explicatiile tot mai ipotetice.Ceea ce stim azi si ceea ce putem sti intr-o viata de om este infinit de mic fata de ceea ce exista scrijelat de el,de timp ,in piatra,in aer,in apa,in cer si oriunde.
    Dar,mai interesant este ca nici de ceea ce stim nu suntem siguri,singura certitudine este ca totul este o incertitudine.

    RăspundețiȘtergere
  8. AMIN!!!
    e exact ce cred şi muoa:)

    RăspundețiȘtergere
  9. waw ce interesant...n-am auzit niciodata despre aceste pietre migratoare....dar ce e interesant e ca lasa o urma atat de necunoscuta in urma?!!!!
    Si daca nu puneai atatea poze, nu ne puteam da seama de aceasta minune a lumii....si o descoperire nedescoperita......

    RăspundețiȘtergere
  10. sunt "colecţionară":)
    mă bucur că vă plac

    RăspundețiȘtergere
  11. Asa e, nu exista explicatii pentru tot.Sunt atatea mistere, taine fiindca asa trebuie sa fie si noi stim ca asa e.
    Credeam ca te incurajez, de fapt am facut o mare prostie. :(

    RăspundețiȘtergere
  12. Găbiţa-nu, nu, nu...
    iartă-mă, te rog mult :(

    RăspundețiȘtergere
  13. "Eu cred că un om este ceea ce îşi aduce aminte
    despre sine însuşi. Bunăoară, eu mă consider pemine ceea ce îmi aduc aminte că sunt.....
    De fiecare dată îţi aduci aminte alte lucruri despre tine însuţi."

    Poate ca amintirile acestea despre noi insine, in flux cum ar zice Heraclit ("nu ne scaldam de doua ori in acelasi rau"), rezulta in forta care ne impinge inainte - spre increderea in noi insine.

    Increderea de a fi ceea ce stim ca santem si ceea ce putem si vrem sa devenim, in fata nenumaratelor adversitati zilnice.

    Pietrele adunate in fotografiile de aici sant fasonate de vant si apa, de curenti si miscare.

    Dar ele raman - constanta telurica a fiintei noastrei - si ne dau o temelie de curaj in fata imprevizibilului vietii - care ea, curge la vale.


    Cu prietenie,

    irina

    RăspundețiȘtergere
  14. Snejinka, Tano, Capi, unde-i mama-matusa voastra? Intrebati-o:”Tu, fată, pe unde umbli?”
    Vă pup! :)

    RăspundețiȘtergere
  15. M-a chemat Missouri cu codiţa toată zbârlită să văd pietrele care umblă. :)
    Chiar că nu e ceva în regulă cu ele!

    RăspundețiȘtergere
  16. @ Irina- "pietrele" sunt "constanta" vieţii mele de "nisip":(
    ce frumos zicea Borges "nimic nu se construieşte pe piatră, totul se construieşte pe nisip, dar trebuie să construim ca şi cînd nisipul ar fi piatră"

    merci bien pentru "trecere" şi gînd:)

    RăspundețiȘtergere
  17. @ tu fatăăă... Mirelooo ...
    prin "lumi" în lung şi-n lat :)))
    fac "probe" celei de-a IV-a dimensiuni :p

    RăspundețiȘtergere
  18. @ Diana- crezi? :)
    părerea mea e că prea le studiază oamenii ăia de ştiinţă. "nedublaţi";)

    RăspundețiȘtergere